logo

Eidon® retourneren

 

Eidon® producten die niet bij Eidon® in Nederland zijn aangeschaft en waarvan de kwaliteit door verkeerd (lucht)transport is verminderd, kunnen niet bij ons geretourneerd of omgeruild worden. Eidon® in Nederland geeft optimale service bij de verkoop van haar mineralen en biedt producten van optimale kwaliteit aan. Wij houden bij het importeren van onze producten namelijk rekening met de temperatuur tijdens het transport door gebruik te maken van temperatuur gewaarborgd transport dat aan de HACCP richtlijnen voldoet. Dit ter voorkoming van kwaliteitsverlies door bevriezing vanwege te koude omstandigheden die zich voor kunnen doen bij regulier lucht- of zeetransport.

De retourvoorwaarden gelden indien u de Eidon® producten direct bij ons heeft aangeschaft. Bij retourneren, schade of gebruikmaking van het herroepingsrecht vragen wij u altijd om het factuur- of bestelnummer.

 

Herroepingsrecht - retourneren 

Dit recht is van toepassing en retourneren kan op eigen kosten. U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na uw annulering en ontvangst van het Eidon® retourformulier nogmaals 14 dagen om uw bestelling of product retour te sturen. Wanneer u de gehele bestelling wenst te retourneren krijgt u het aankoopbedrag van de gehele bestelling gecrediteerd. De verzendkosten voor het retourneren worden wel in rekening gebracht. Wenst u een deel van de bestelling te retourneren dan krijgt u enkel de kosten van de te retourneren producten gecrediteerd. De verzendkosten voor het retourneren van de bestelling of een deel van de bestelling zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen voor leveringen binnen Nederland 5,25 euro incl. btw.* Indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd kunnen worden, ongesealde producten kunnen niet geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen. Binnen uiterlijk 14 dagen zal Eidon® na ontvangst van de annulering het verschuldigde orderbedrag overmaken naar het rekeningnummer waar de bestelling mee is betaald, mits de bestelling reeds in goede orde retour ontvangen is. Lees verder op deze pagina voor meer informatie over de retourprocedure.

 

Retourprodecure

Eidon® besteedt de grootse zorg aan de kwaliteit van haar producten en de verzending ervan. Als u een product desondanks niet in juiste staat heeft ontvangen, of u een product om een andere reden wilt retourneren, dient u hiervoor een retourverzoek in te dienen. U kunt ons bellen of een bericht sturen via het contactformulier of een e-mail sturen naar info@eidon.nl. Wij vragen altijd om het ordernummer en de reden van retournering aan te geven. Vervolgens ontvangt u per e-mail van ons een “retourformulier”. De retourzending kunt u voorzien van dit volledig ingevuld retourformulier. De retourbestelling dient ons in goede orde te bereiken, zorg daarom voor een degelijke verpakking zodat uw zending tijdens het transport niet beschadigt. 

  

Verkeerde levering of gebreken

Indien binnen 14 dagen na ontvangst het product gebreken blijkt te vertonen, of de geleverde producten anders zijn dan het bestelde, dan krijgt u het volledige aankoopbedrag terug of kosteloos een vervangend product opgestuurd. U dient daarvoor wel aantoonbaar te kunnen maken dat u de producten direct bij Eidon® zelf heeft aangeschaft. Is dit niet het geval, dan raden wij u aan contact op te nemen met de betreffende partij waar u de producten heeft aangeschaft.

U heeft na melding van een verkeerde levering 14 dagen om uw product kosteloos retour te sturen, wij zullen vervolgens verzendkostenvrij het juiste product opsturen.

Indien het een schade betreft, kunt u kosteloos een vervangend product ontvangen. Het is wel van belang om deze schade eerst aan te tonen door middel van foto's. Indien het vermoeden bestaat dat het gebrek aan het product aan u te wijten is, is Eidon® niet gehouden de kosten van het product te vergoeden.

De consument is altijd gehouden binnen een redelijke termijn, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen, melding te doen van de constatering van het gebrek of verkeerd geleverd product.

Bij gebreken aan producten vraagt Eidon® om altijd het bestelnummer van de bestelling plus het batchnummer en de houdbaarheidsdatum van het product door te geven en foto's te tonen van de beschadigde producten. Lees verder op deze pagina voor meer informatie over schade bij geleverde producten.

 

Wat te doen bij schade

Indien blijkt dat een product beschadigd is of onvolledig wordt geleverd, nadat u het pakket heeft aangenomen en geopend, dan vragen wij u om daar direct bij ons een melding van te maken. Voor het melden van dergelijke gebreken verzoeken wij u om ons enkele foto's te mailen waarop de volgende zes punten zichtbaar zijn:

  1. De geopende zending waarbij de gehele opvulling en inhoud zichtbaar is. 
  2. Het opvulmateriaal.
  3. De beschadigde inhoud buiten de verzenddoos.
  4. De bovenkant en twee zijkanten van de buitenkant van de verzenddoos.
  5. De bodem en twee andere zijden van de buitenkant van de verzenddoos. U legt/houdt de doos dan ondersteboven.
  6. Het verzendlabel met daarop duidelijk leesbare adressering en barcode.

 

Vertraging of ontbreken van de levering of product

Vertraging: vanwege drukte bij PostNL kan het wel eens voorkomen dat een levering niet binnen een dag na verzending wordt geleverd. Zodra een pakket door ons is afgeleverd bij het postkantoor, ontvangt u automatisch per mail een track trace code om uw pakket te kunnen volgen. U kunt met behulp van deze informatie zien waar uw pakket is en of uw pakket vertraging heeft opgelopen.

Ontbreken van (of een deel van) de levering: is uw pakket volgens u niet geleverd maar geeft de track en trace code aan dat dit wel het geval is, dan is het de verantwoordelijkeheid van de klant om binnen 24 uur na de leveringsbevestiging contact met ons op te nemen en hier melding van te maken. Na die tijd gaan wij er van uit dat de bestelling in goede orde is ontvangen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de track en trace goed in te gaten te houden. Blijkt uit de track en trace dat het transport geen afwijkingen vertoont, dan is ons verzoek binnen 24 uur na ontvangst van het door ons opgestuurde aangifteformulier, melding van de vermissing van het pakket of producten namens de geaddresseerde te maken. Dit kan door het aangifteformulier, de NOV verklaring, in te vullen en aan ons te retourneren. Dit dient zo snel mogelijk te gebeuren, omdat wij zonder dit document geen onderzoek kunnen opstarten bij de vervoerder naar mogelijke diefstal of de oorzaak van de gebreken. En enkel na tijdig ontvangst van deze ingevulde verklaring kunnen wij u optimale garantie en service bieden. In dit document wordt de geaddreseerde gevraagd te verklaren dat de bestelling of een deel van de bestelling niet is geleverd. Zodra de ingevulde NOV verklaring door ons is ontvangen, sturen wij deze door naar PostNL voor het starten van een onderzoek. En blijkt uit dit onderzoek dat het pakket inderdaad niet geleverd is, dan zal de bestelling opnieuw worden verzonden. Een andere mogelijkheid is dat het pakket op een afhaalpunt of bij de buren ligt, waar het dan alsnog opgehaald kan worden.  

 

Het omruilen van goederen  

Het omruilen van (verkeerd) bestelde producten wordt volgens de wet gezien als een retour en gelijktijdig een nieuwe bestelling. Dit houdt in dat indien u een verkeerd product heeft besteld, of indien u om andere redenen het product wenst om te ruilen, u de retourkosten van 5,25 euro incl. btw van deze aankoop en de kosten van de heenzending (ook 5,25 euro incl. btw) van de nieuwe bestelling zelf dient te betalen*. Wel is het mogelijk dat u afhankelijk van de grootte van uw nieuwe bestelling de verzendkosten van deze aankoop vergoed krijgt. Het verzoek tot omruilen van een bestelling kan tot 14 dagen na ontvangst plaatsvinden. Wij raden u aan om in het geval dat u de producten wenst om te ruilen, contact met ons op te nemen. Dat kan per mail door een e-mailbericht te sturen via het contactformulier dat u rechtsboven in uw scherm kunt vinden onder het kopje Contact, of door te bellen naar 085 - 760 4333. Alleen gesealde en onbeschadigde producten kunnen worden omgeruild.

* Voor zendingen buiten Nederland gelden andere tarieven.

232