logo

Eidon® retourneren

 

Eidon® producten die niet bij Eidon® in Nederland zijn aangeschaft en waarvan de kwaliteit door verkeerd (lucht)transport is verminderd, kunnen niet bij ons geretourneerd of omgeruild worden. Eidon® in Nederland geeft optimale service bij de verkoop van haar mineralen en biedt producten van optimale kwaliteit aan. Wij houden bij het importeren van onze producten namelijk rekening met de temperatuur tijdens het transport door gebruik te maken van temperatuur gewaarborgd transport dat aan de HACCP richtlijnen voldoet. Dit ter voorkoming van kwaliteitsverlies door bevriezing vanwege te koude omstandigheden die zich voor kunnen doen bij regulier lucht- of zeetransport.

De retourvoorwaarden gelden indien u de Eidon® producten direct bij ons heeft aangeschaft. Bij retourneren, schade of gebruikmaking van het herroepingsrecht vragen wij u altijd om het factuur- of bestelnummer.

 

Herroepingsrecht - retourneren 

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Dit recht is van toepassing. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw bestelling of product retour te sturen. Wanneer u de gehele bestelling wenst te retourneren krijgt u het aankoopbedrag van de gehele bestelling gecrediteerd. Wenst u een deel van de bestelling te retourneren dan krijgt u enkel de kosten van de te retourneren producten gecrediteerd. De verzendkosten voor het retourneren van de bestelling of een deel van de bestelling zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen voor leveringen binnen Nederland 5,25 euro incl. btw.* Indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd kunnen worden, ongesealde producten kunnen niet geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen. Zodra het product door ons in goede staat ontvangen is, zal het verschuldigde orderbedrag binnen enkele dagen na ontvangst naar het rekeningnummer worden overgeschreven waar ook de bestelling mee betaald is. Lees verder op deze pagina voor meer informatie over de retourprocedure.

 

Retourprodecure

Eidon® besteedt de grootse zorg aan de kwaliteit van haar producten en de verzending ervan. Als u een product desondanks niet in juiste staat heeft ontvangen, of u een product om een andere reden wilt retourneren, dient u hiervoor een retourverzoek in te dienen. U kunt ons bellen of een bericht sturen via het contactformulier of een e-mail sturen naar info@eidon.nl. Wij vragen altijd om het ordernummer en de reden van retournering aan te geven. Na goedkeuring ontvangt u per e-mail van ons een “retourformulier”. Elke retourzending dient te zijn voorzien van een volledig ingevuld retourformulier. Het product dient ons in originele staat te bereiken. Zorgt u ook voor een goede verpakking zodat uw zending tijdens het transport niet beschadigt. Zendingen zonder retourformulier c.q. toelichting rondom de geretourneerde zending en/of ongefrankeerde zendingen zullen worden geweigerd. 

  

Verkeerde levering of gebreken

Indien binnen 14 dagen na ontvangst het product gebreken blijkt te vertonen, of de geleverde producten anders zijn dan het bestelde, dan krijgt u het volledige aankoopbedrag terug of kosteloos een vervangend product opgestuurd. U dient daarvoor wel aantoonbaar te kunnen maken dat u de producten direct bij Eidon® zelf heeft aangeschaft. Is dit niet het geval, dan raden wij u aan contact op te nemen met de betreffende partij waar u de producten heeft aangeschaft.

U heeft na melding van een verkeerde levering 14 dagen om uw product kosteloos retour te sturen, wij zullen vervolgens verzendkostenvrij het juiste product opsturen.

Indien het een schade betreft, kunt u kosteloos een vervangend product ontvangen. Het is wel van belang om deze schade eerst aan te tonen door middel van foto's. Indien het vermoeden bestaat dat het gebrek aan het product aan u te wijten is, is Eidon® niet gehouden de kosten van het product te vergoeden.

De consument is altijd gehouden binnen een redelijke termijn, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen, melding te doen van de constatering van het gebrek of verkeerd geleverd product.

Bij gebreken aan producten vraagt Eidon® om altijd het bestelnummer van de bestelling plus het batchnummer van het product door te geven en foto's te tonen van de beschadigde producten. Lees verder op deze pagina voor meer informatie over schade bij geleverde producten.

 

Wat te doen bij schade

Indien blijkt dat een product beschadigd is nadat u het pakket heeft aangenomen en geopend, dan vragen wij u om daar direct bij ons een melding van te maken. Voor het melden van de schade verzoeken wij u om ons enkele foto's te mailen:

  •         1 foto van de buitenverpakking met het verzendlabel en eventuele zichtbare schade;
  •         1 foto van de binnenverpakking, waarbij de inhoud, de schade en het beschermingsmateriaal in het pakket duidelijk zichtbaar zijn en
  •         3 foto’s van de artikelen: 1 foto van alle artikelen samen en 2 detailfoto's van het beschadigde product ofwel producten.

 

Het omruilen van goederen  

Het omruilen van (verkeerd) bestelde producten wordt volgens de wet gezien als een retour en gelijktijdig een nieuwe bestelling. Dit houdt in dat indien u een verkeerd product heeft besteld, of indien u om andere redenen het product wenst om te ruilen, u de retourkosten van 5,25 euro incl. btw van deze aankoop en de kosten van de heenzending (ook 5,25 euro incl. btw) van de nieuwe bestelling zelf dient te betalen*. Wel is het mogelijk dat u afhankelijk van de grootte van uw nieuwe bestelling de verzendkosten van deze aankoop vergoed krijgt. Het verzoek tot omruilen van een bestelling kan tot 14 dagen na ontvangst plaatsvinden. Wij raden u aan om in het geval dat u de producten wenst om te ruilen, contact met ons op te nemen. Dat kan per mail door een e-mailbericht te sturen via het contactformulier dat u rechtsboven in uw scherm kunt vinden onder het kopje Contact, of door te bellen naar 085 - 760 4333. Alleen gesealde en onbeschadigde producten kunnen worden omgeruild.

* Voor zendingen buiten Nederland gelden andere tarieven.

232